Web
Analytics Made Easy - StatCounter

RM 15′000! Ingat Artis Ke?

Berkenaan dengan musim cuti sekolah ni bersamaan dengan musim orang menyambut malam pertama. hehehe.. Maksudnya bersamaan dengan musim perkahwinan.. Siapa yang tak nak berkawhin.. sebut je kawen semua orang nak kawen.. yang dah kawen pun ade juga yang nak kawen lagi.. macam – macam perihal kawen ni.. kita kat sini bukan nak cerita pasal majlis perkahwinan tersebut dan bukan juga nak cerita pasal malam pertama tapi nak cerita pasal wang hantaran.

wang banyak

Rm 15′000 begitulah yang diletakan oleh salah seorang lepasan univerisiti pendidikan salah satu dalam negara kita ni.. first sekali aku dengar terus terlintas di benak hati aku yang murni ni.. “ish!! ingat artis ke? artis pun lagi murah.. tengok waheeda tu.. tak payah ape – ape pun”. Rilek je kan.. masalah dialami oleh sahabat aku… sekarang dia berkawan dengan salah seoarang bakal guru.. belum posting pun lagi… bakal cikgu ni nak hantaran Rm 15′000, padahal dia dah kenal kawan aku.. kawan aku ni bukan tak mampu, tapi relevan le sikit… member aku ni cuma kerja kampung je.. emmm kalau bakal cikgu tu taknak.. kenapa dari awal2 lagi tak reject je member aku ni…

UPDATE: Member aku tu nak jual tanah sawit dengan mesin kubota (jentani) yang baru dia beli. bila hati dah sayang lautan api sangup di renangi, inikan pula RM15k. Kata member aku le..


Tapi jangan le main – main kan orang macam tu.. kesian aku tengok member ni.. bakal cikgu ni orang perlis.. memang orang perlis hantarannya mahal ke? kalau ada orang perlis tolong jawap ye..

Belum berkahwin lagi tapi dah letak masalah pada bakal suami.. kalau betul yang dia sayang kat member aku tu kenapa nak susahkan bakal suami tu.. gegirl bakal cikgu tu kata mak pak dan kak dia yang letak… bila member ni minta kurang sikit bakal cikgu tu cakap “ingat i ni ikan ke? u nak tawar menawar i ni”.. emmm ntahlah..

dia cakap macam tu pada bakal orang yang nak jadi suami dia.. itupun kalau jadile…
walaupun bakal cikgu takkan hantaran sampai rm15000.00.. bukan anak dato’ ataupun artis….. penyu menangis le…. hehehehe….

P/s: akupun dapat bini cikgu.. dah posting pun.. baru rm8320.20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *